Šta je to što neku kompoziciju čini popularnom kod publike, istraživali su italijanski naučnici.
Verovatnoća da neka pesma postane hit je veća ukoliko se refren u njoj ponavlja što više, smatraju naučnici koji su istražili više od 2.400 numera objavljenih u poslednjih 50 godina.
Šanse da neka pesma postane hit, takođe se smanjuju srazmerno godinama starosti pevača. Ključ uspeha leži u ponavljanju refrena, jer ljudski mozak mnogo brže obrađuje stihove koji se ponavljaju.
Profesor Andrea Ordanini s Univerziteta u Milanu objašnjava da ponavljanje refrena predstavlja tajnu uspeha iako postoje brojni faktori za stvaranje hita.
Tokom istraživanja, objavljenog u časopisu Journal of Consumer Psyhology, obuhvaćene su pesme objavljene od 1950-ih do danas, među kojima je bilo 1.029 pesama koje su bile na prvom mestu top lista, kao i 1.451 pesma koje nikada nisu bile u prvih 100.
Od jednog do 16 puta se ponavljao refren u pesmama koje su veoma popularne, a naučnici su otkrili da svako dodatno ponavljanje refrena povećava šanse pesme da postane hit za 14,5 odsto. Nasuprot tome, starost izvođača smanjuje šanse za 6,1 odsto za svaku godinu starosti. Pol pevača ili ritam nemaju gotovo nikakav uticaj na uspeh pesme.
"U pamćenju nam ostaju urezane uglavnom one pesme u kojima se iste reči neprestano ponavljaju.", kaže Ordanini napominjući da su ljudi tokom istorije pokazali veliku sklonost ka ponavljanju reči u muzici.