Muzej automobila, smešten u centralnoj zoni Beograda, u ulici Majke Jevrosime 30, najmlađi je u nizu tehničkih muzeja u Srbiji i omiljeno mesto okupljanja legendi automobilizma, ljubitelja i kolekcionara muzejskih automobila.
Prostor gde je danas smešten Muzej automobila bio je prva javna garaža na Balkanu, zvana Moderna garaža, izgrađena 1929. godine po projektu ruskog arhitekte Valerija Staševskog. Godine 1994. Muzej automobila zajednički su osnovali Skupština grada Beograda i kolekcionar automobila Bratislav Petković.
Blago Muzeja Nikole Tesle: Znate li koji svoj izum je Tesla posvetio Jovanu Jovanoviću Zmaju?
Moderna garaža proglašena je za kulturno dobro i predstavlja karakterističan spomenik tehničke kulture vremena u kome je nastao. Specifični eksponati ovog muzeja nisu samo oldtajmeri, već i četvorotočkaši "glumci", koji su korišćeni za snimanja od kultnih "Otpisanih" do modernijih filmova kao što je "Beogradski fantom".
Jedinstveno iskustvo u Muzeju nauke i tehnike: Jeste li znali da je prva robotska šaka napravljena u Srbiji?
U želji da bude više od kolekcije istorijskih automobila, jer automobil je pronalazak koji u sebi sadrži sve izume čovečanstva – od onih najranijih, kao što su vatra ili točak, do najsavršenijih, koji sadrže mikroprocesore – Muzej organizuje snimanje obrazovnih emisija i filmova, predavanja, scenske događaje i druge prigodne oblike kulturno-obrazovne delatnosti u cilju popularizacije istorije automobilizma. Postao je mesto okupljanja legendi automobilizma, ljubitelja i kolekcionara muzejskih automobila.
Drugačija, posebna, mistična, raznovrsna: Upoznajte kolevku čovečanstva u Muzeju afričke umetnosti
Kolekciju čini pedesetak automobila i svi su u voznom stanju, a u muzejskoj zbirci, uz putnička, trkačka i luksuzna vozila, nalaze se i prvi saobraćajni propisi i zakoni, registarske tablice, alat, stari parking satovi...
Oživite priču o zemlji koje više nema u virtuelnoj šetnji kroz Muzej Jugoslavije
Najstariji eksponat je francuski tricikl Marot-kardon, iz 1897. godine, vozilo na tri točka, sa drvenom karoserijom i sedištem za dve osobe.
Ford T, SAD, 1925.
Foto: Vladimir Šporčić
Fordov model T, nazvan i Tin Lizzie je prvi automobil za masovno tržište. Proizvodio se od 1908. do 1927. godine u fabrici Piket, u Detroitu. Simbolično i prvi eksponat Muzeja automobila u Beogradu bio je Ford T iz 1925. godine, nabavljen zamenom za gramofon na navijanje i komplet ploča, uz novčanu doplatu. Nabavljen je kao isluženo, prepravljeno dostavno vozilo i kasnije restauriran.
Pročitajte i Napravljen prvi automobil „na moždani pogon“!