NASA: Šta kad astronauti psuju tokom prenosa uživo

I među astronautima ima onih koji se ponekad izraze neprikladno, pa NASA, između ostalog, neretko brine i o tome šta će sve otići u etar.

Mnogi astronauti su u prošlosti bili test-piloti, što znači da potiču iz vojnih krugova koji su poznatih po svom „ne tako književnom govoru“, pa ne čudi što je bilo pitanje vremena kada će se čuti prve psovke. Kako kaže izveštaj Ejmi Šajre Titel, dame koja se bavi istorijom svemirskih istraživanja, neki astronauti imaju problem sa rečnikom, pa je NASA nekoliko puta bila na velikom mukama da to sakrije od javnosti.

Saveti astronauta: Kako da operete kosu u svemiru (VIDEO)

Po njenom izveštaju, u nekim slučajevima NASA je bila primorana da cenzuriše par izjava o „puštanjem golubova“ kao i nekoliko reči koje počinju na slovo „J“. Kako bi rešili ovaj problem, NASA je jednom pribegla i hipnozi.

"Jedan astronaut je bio poznat po svom oštrom jeziku", priča Titelova "Kako je njegovo istraživanje Meseca često bilo javno prenošeno, NASA je imala konstantan strah da neka od njegovih psovki ne dospe u etar. Šta su uradili? U okviru pripreme za jednu misiju, astronaut je bio podvrgnut hipnozi. Hipnozer je nekako uspeo da u njegovu glavu ubaci ideju o povušenju, umesto psovanja. Naime, kada god astronautu misli lutaju, on bi zapevušio neku pesmu. Iako nikada nije zvanično otkriveno njegovo ime, zna se da je samo jedan astronaut pevušio dok je hodao po Mesecu. Njegovo ime je Pit Konrad. Njegovo melodično 'dum du du du', koje smo čuli mnogo puta, razotkriva misteriju o kome je bila reč", priča Titelova.

Pogledajte i: Želite da budete astronaut? Ruski jezik je obavezan uslov

Čak i danas, mnogi astronauti daju sve od sebe kako bi u svemiru održali svoj rečnik pristojnim. Ipak, kada uzmemo u obzir sve one probleme i frustracije kojima se izlažu dok izolovani provode mesece u kosmosu, možda možemo razumeti to što im se povremeno omakne poneka psovka.

Izvor: B92