Još
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

40 metara ispod Baltičkog mora: Počela gradnja najdužeg podvodnog tunela na svetu

Tunel ''Femarnbelt'' spuštaće se i do 40 metara ispod Baltičkog mora, a biće otvoren 2029. godine.

  Izvor: Foto: Profimedia

Nakon više od decenije planiranja, počeli su radovi na najdužem podvodnom tunelu na svetu, koji će kroz Baltičko more povezivati Dansku i Nemačku.

Tunel "Femarnbelt" spuštaće se i do 40 metara ispod Baltičkog mora, a biće otvoren 2029. godine.

Povezane vesti

Povezane vesti

Tunel, koji će biti dug 18 kilometara, jedan je od najvećih evropskih infrastrukturnih projekata, a u njega će biti uloženo preko sedam milijardi evra, prenosi CNN. 

Tunel će prolaziti Femarnovim pojasom, tesnacem između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena koja svake godine prevozi milione putnika.

Trajektu treba 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, vozom će biti potrebno sedam, a automobilom 10 minuta kako bi se iz jedne države prešlo u drugu. 

Tunel, čiji je službeni naziv ''Fermarnbelt fiksed link'' (Fehmarnbelt Fixed Link), ujedno će biti i najduži kombinovani tunel na svetu, jer će imati komponente auto-puta i železnice.

Sastojaće se od dva auto-puta, koji će biti odvojeni službenim prolazom i dvema električnim železničkim prugama. 

"Danas, ako idete vozom od Kopenhagena do Hamburga, treba vam oko četiri i po sata. Posle završetka izgradnje tunela, isto putovanje trajaće dva i po sata. Mnogi lete između ta dva grada, ali će u budućnosti biti bolje samo sesti u voz", rekao je Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u danskoj državnoj kompaniji Femern A/S, koja je zadužena za ovaj veliki projekat. 

Isto putovanje biće brže i za vozače, jer će se uštedeti vreme koje inače provedu u čekanju na trajekt. 

Tunel ''Femarnbelt'' spuštaće se i do 40 metara ispod Baltičkog mora, a biće otvoren 2029. godine.
Izvor: YouTube

Projekat datira još od 2008. godine kada su Nemačka i Danska potpisale ugovor o izgradnji tunela.

Posle toga je trebalo više od 10 godina kako bi obe države donele posebne zakone i sprovele povezane studije.

Možda će vas zanimati i:

Povezane vesti

Povezane vesti

Povezane vesti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Priroda

Nauka