Istorija

Novo istraživanje o poreku Japanaca: Naučnici ispitivali genome iz različitih epoha i došli do važnog otkrića

Autor Milana Petrović

Analiza je pokazala da oni predstavljaju genetski različitu populaciju.

odakle-poticu-japanci_1845467206 Izvor: Shutterstock

Naučnici su sekvencirali genome predstavnika nacije iz različitih epoha i došli do važnog otkrića.

Stručnjaci sa Triniti Koleža u Dablinu otkrili su da savremeni Japanci potiču od tri drevne kulture, a ne od dve, kako se ranije mislilo.

Ranije se verovalo da sadašnje japansko stanovništvo potiče od lokalnih lovaca-sakupljača i ribara iz perioda Đomona (neolit, mlađe kameno doba; Đomon (Jomon Period) je dobio naziv po grnčariji iz tog perioda) koji su nastanjivali arhipelag pre 13.000 godina pre nove ere do 300. godina pre nove ere.

I poljoprivrednika iz Jajoj perioda, koji su zamenili lovce sakupljače, koji su živeli na ostrvima od 300. godine pre nove ere do 250 godine nove ere. I ovom periodu naziv je dala grnčarija.

Nova studija o poreklu Japanaca

U novoj studiji istraživači su sekvencirali 12 drevnih genoma iz kostiju ljudi koji su živeli pre i posle perioda poljoprivrede.

Analiza je otkrila još jedan, kasniji priliv istočnoazijskih predaka u Japan. To se dogodilo tokom carskog perioda Kofun od 300. do 710. godine, kada je u Japanu došlo do političke centralizacije.

Ovi nalazi potkrepljeni su sa nekoliko arheoloških dokaza o pojavi velikih novih naselja tokom ovog perioda, primetio je tim.

"Kako se pojavljuje sve više drevnih artefakata, istraživači sve više proučavaju perioda Đomon/Jomon, Jajoj i Kofun. Ali pre našeg istraživanja znali smo relativno malo o genetskom poreklu i efektima poljoprivredne tranzicije i kasnijoj fazi formiranja države", kaže Šigeki Nakagome, vodeći autor studije.

Kako pišu istraživači, sada znamo da su preci Japanaca, dali značajan doprinos u formiranju savremene japanske populacije.

Analiza ovog tima takođe je utvrdila da su lovci-sakupljači postojali kao mala populacija (njih oko 1.000) tokom nekoliko milenijuma, koja se odvojila od kontinentalne populacije pre nekih 20.000-15.000 godina.

Tokom ovog perioda, Japan je sa porastom nivoa mora sve više bivao izolovan, što je dovelo do nestanka komunikacije sa Korejskim poluostrvom.

"Ljudi iz perioda Jomon imali su svoj jedinstven način života i kulturu hiljadama godina pre nego što su u narednom periodu Jajoj, ljudi počeli da uzgaja pirinač. Naša e sa neobično visokim afinitetom između svih pojedinaca uključenih u istraživanje". Ovi rezultati ukazuju na dug period izolacije od ostatka kontinenta.

"U našem razumevanju složenog porekla modernih Japanaca još jednom se pokazuje moć nove tehnologije koja omogućava otkrivanje novih podataka o praistorijskim vremenima koji se ranije nisu mogli izučavati", piše Nakagome.