Istorija

Andreas Val, čovek koji veruje u nauku: Fizičar pucao u sebe kako bi dokazao naučne zakone

Autor Tamara Sorak

Kako bi pokazao šta se zaista događa kada se metal ispali pod vodom, ovaj mladi norveški naučnik pucao je sebi u grudi... i preživeo.

Izvor: Foto: YouTube/Printscreen

Kako je to moguće? Vrlo je jednostavno – gustina vode je osam stotina puta veća od gustine vazduha, a vatreno oružje je osmišljeno za upotrebu „na suvom“. Ako uzmemo u obzir gustinu vazduha, ona i nije neko iznenađenje to što već posle pređena sva metra u vodi metak gubi momentum i pada na dno bazena.

Pročitajte: Kako primeniti zakone fizike u svakodnevnici? (VIDEO)

Upravo to se dogodilo i u eksperimentu Andreasa Soberga Vala, norveškog fizičara, koji je nedavno prošao kroz vatru i skočio bez zaštitne opreme s visine od 14 metara kako bi dokazao zakone fizike.

Val je stao ispred napunjene puške i pucao pravo u sebe kako bi dokazao da je, kako je istaknuto u opisu ovog snimka, „teže dovesti do kretanja u vodi nego u vazduhu jer su molekuli vode bliži jedan drugom nego molekuli vazduha“.

Val i njegov tim snimili su posebnim kamerama visoke rezolucije ovaj eksperiment kako bi pokazali pun efekat sile metka prilikom izlaska iz cevi.

Otkrijte: 5 fenomena iz oblasti fizike

Kako objašnjava „Dejli mejl“, ispred metra je pritisak visok, a iza njega nizak, dok je između vakuum vode koji pravi mali „oblak“ gasa. Voda gas „gura“ u polje niskog pritiska i sve ga više steže, sve dok pritisak ne poraste toliko da ponovo eksplodira. Sve se to ponavlja dok ima mehura gasa, a ovaj proces na taj način koči zrno, usled čega ono ubrzo pada na dno bazena.