Otkriveni najstariji ostaci čovekovog pretka na evropskom tlu? Fragment iz Atapuerke star je 1,4 miliona godina

Naučnici sugerišu da je deo ljudske vilice nađen u sloju zemlje koji se nalazio 2m ispod ostataka do sada najstarijeg ljudskog pretka u Evropi.

Atapuerka Izvor: Profimedia

PROUČAVANJE ČOVEKOVE PROŠLOSTI nije jednostavan posao. Neretko su pred naučnicima samo sićušni fragmenti na osnovu kojih moraju da rekonstruišu i po nekoliko milenijuma ljudske evolucije.

Jedan od takvih slučajeva je i nalaz iz Španije iskopan krajem prošlog meseca, a za koji naučnici već sad sugerišu da je možda i najstariji fosil pretka homo sapijensa (Homo sapiens) u Evropi.

Komad ljudske vilice za koji se procenjuje da je star oko 1,4 miliona godina sa arheološkog nalazišta Atapuerke, ima sve karakteristike izumrlih primata sa ljudskim karakteristikama. Naučnici dodaju da je 2007. godine, na ovom istom mestu nađen ostatak star 1,2 miliona godina koji je do ovog otkrića držao epitet "najstarijeg".

Istraživači koji rade na lokalitetu Atapuerka navode da će pronađeni fragment biti podvrgnuti dodatnim detaljnim analizama kako bi testirali svoju hipotezu. Vođa projekta i paleontolog Hose-Marija Bermudez de Kastro objašnjava da je deo donje vilice nađen u u sloju zemlje koji se nalazi dva metra ispod nalaza iz 2007. godine, te da je logično razmišljati kako je novootkriveni fragment stariji.

Rešavanjem ovog pitanja će se pozabaviti Nacionalni centar za istraživanje ljudske evolucije u Burgosu. Prva procena je da bi proces moga da traje između šest i osam meseci. Tada će naučnici moći da kažu kojoj vrsti hominida fragment pripada, kao i mnoge druge informacije koje će baciti novo svetlo na evoluciju ljudi na evropskom tlu tog perioda.

Ipak, već sad načnici sa Atapuerke sugerišu da je vrlo verovatno reč o prvim kolonizatorima Evrope. Čitav lokalitet je izuzetna riznica koja doprinosi boljem razumevanju čovekove evolucije, a koji se još od 2000. godine nalazi na Uneskovoj listi svetske baštine.

Kokosizpariza

Ako nije srbin, krivo ste našli.

Stručnjak

Po mom propračunu starost pronađene koske je 1,5 miliona god. a ne 1,4.