NASA plaća volonterima 16.500 evra za dva meseca izležavanja u krevetu

Iako se to možda čini kao posao iz snova, pomisao na neprekidno ležanje nije baš primamljiva, pišu britanski mediji.

NASA će platiti volonterima 16.500 evra da provedu dva meseca u krevetu kako bi pomogli naučnicima da smanje posledice svemirskog putovanja na astronaute.

Muškarci i žene, njih 24, biće podeljeni u dve grupe i smešteni u jednoj sobi. Od njih će se tražiti da sve rade u ležećem položaju - od toga da tako jedu, do obavljanja nužde.

Svaki od učesnika dobiće 16.500 evra.

Volonteri će imati televizor, moći će čitati i baviti se drugim aktivnostima kako im ne bi bilo dosadno.

Pogledajte i Prva osoba na Marsu "biće verovatno žena"

Učesnici ovog istraživanja ležaće u krevetima dva meseca da bi se utvrdilo kako svemirski let utiče na ljudsko telo.

Reč je o zajedničkoj studiji NASA i Evropske svemirske agencije (ESA) koja će biti sprovedena u Nemačkom svemirskom centru (DLR).

"Ova studija će nam omogućiti da se pozabavimo pitanjem mišićne atrofije koju uzrokuje bestežinsko stanje, ali i drugi stresori poput kosmičkog zračenja, izolacije i prostornih ograničenja", rekla je voditeljka istraživanja Dženifer Ngo-An iz ESA.

"Različiti rizici za zdravlje astronauta moraju se smanjiti na najmanju moguću meru kako bi svemirske misije bile moguće", kazala je.