Veliki asteroid će 1. septembra proći pored Zemlje

U prošlosti su se brojni asteroidi približili Zemlji, ali nijedan od njih nije bio veličine kao Florens, koji će pored naše planete proći za nekoliko dana.

Izvor: Foto: Profimedia/Ron Miller/Novapix/Leemage

Prvog septembra će pored Zemlje proći najveći asteroid otkad su pre jednog veka otkriveni asteroidi u blizini naše planete. Merenja svemirskog teleskopa Spicer i instrumenta za detektovanje asteroida NEOWISE sugerišu da je asteroid Florens širok oko 4.3 km.

Ovaj asteroid će proći pored Zemlje na udaljenosti od oko 7 miliona kilometara.

„I dok su mnogi poznati asteroidi prišli mnogo bliže Zemlji nego što će Florens 1. septembra, svi su bili znatno manji“, kaže Pol Čodas, menadžer Nasinog centra za praćenje objekata u blizini Zemlje.

NASA prati objekte u blizini Zemlje od 1998. godine.

Pogledajte i Kako bi izgledalo nebo kada bismo mogli da vidimo sve asteroide? (VIDEO)

Ovaj svemirski kamen, zvanično poznat pod nazivom Asteroid 1981 ET3 prvi put je detektovan u opservatoriji u Australiji 1981. godine i nazvan je Florens 3122 u čast Florens Najtingejl, bolničarke i osnivača sestrinstva.

Ne postoji šansa da asteroid udari Zemlju, ali iz Nase ističu da će njegova veličina i blizina Zemlji pružiti savršenu priliku za detaljniju analizu ovog asteroida. Biće jasno vidljiv i za astronome amatere.

Florens nije prvi ni poslednji asteroid koji je prošao ili će proći pored Zemlje ove godine. U januaru 2017. godine, pored Zemlje je prošao asteroid AG13 (širine između 10 i 33 metra), a 12. oktobra će još jedan asteroid slične veličine 2012 TC4 proći pored Zemlje.

(Pra)istorija zapisana u kraterima:Kako su asteroidi oblikovali Zemlju?

Trenutno, NASA prati 1.826 nebeskih objekata u blizini Zemlje, klasifikovanih kao potencijalno opasni asteroidi, koji bi u budućnosti mogli da udare našu planetu. Među njima se nalazi nekoliko asteroida koji su čak veći od Florens, uključujući 1999 JM8 (širok 7 km), 4183 Cuno (širok 6 km) i 3200 Phaeton (5 km). Međutim, nijedan od njih neće prići Zemlji toliko blizu kao Florens.