Nova saznanja o Crvenoj planeti: Koliko je život na Marsu zaista moguć?

Nade o pronalasku života na Marsu, makar na njegovoj površini, malo su poljuljane rezultatima najnovije studije istraživača Univerziteta u Edinburgu.

Izvor: Foto: Facebook

Istraživači iz Škole za fiziku i astronomiju na Univerzitetu u Edinburgu su laboratorijskim ispitivanjem otkrili da jedinjenja poznata kao perhlorati (minerali soli)ubijaju kulture bakterije Bacillus subtilis.

Perhlorati, koji su stabilni na sobnoj temperaturi, postaju aktivni na velikoj toploti. Iako je Mars veoma hladan, Dženifer Vodvort i Čarls Kokel su u novoj studiji pokazali da ovo jedinjenje može da bude aktivirano UV zračenjem, bez toplote i u uslovima koji imitiraju površinu Marsa, piše Phys.

Ubija bakterije za nekoliko minuta što ukazuje na to da je planeta nepovoljnija za život nego što se mislilo.

„Ako želimo da nađemo život na Marsu, moramo ovo da uzmemo u obzir i da potražimo život pod zemljom koji neće biti izložen ovim uslovima“, rekao je Vodsvort.

Perhlorata ima u izobilju na Marsu, a prve ih je zabeležila Nasina letelica Feniks 2008. godine. Činjenica da perhlorati ubijaju B. subtilis u prisustvu UV zraka ne znači nužno da će i drugi oblici života tamo umreti. Dalja testiranja će ovo moći dodatno da istraže.

Perhlorati su prethodno uočeni u linijama na Marsu i smatra se da predstavlja slane tokove, a njihovo prisustvo su prezentovali naučnici 2015. godine nazivajući ih tečnom vodom na Crvenoj planeti.

Saznajte i Ogromni podzemni led na Marsu je veći od Novog Meksika

Međutim, nova studija otkriva da ova slana voda iako pokazuje dostupnost vode na planeti, može da bude štetna po ćelije ukoliko sadrži perhlorate.

Ipak, jedna dobra vest iz ovog istraživanja jeste što organski kontaminanti koji su ostavljeni na Marsu robotskim istraživanjima, od kojih je uobičajen B. subtilis, najverovatnije neće dugo preživeti.

Široko je rasprostranjeno da je Crvena planeta nekad imala mnogo vode u tečnom stanju, kao da i dalje ima vode, samo zamrznute ispod površine Marsa. A voda u tečnom stanju je neophodna za život.