Svake godine skoro 13.000 ljudi izgubi život na putevima Kenije. Stoga su američki istraživači osmislili krajnje jednostavnu kampanju koja je drastično poboljšala bezbednost putnika i vozača.
Na putevima Kenije svake godine nastrada skoro 13.000 ljudi, a veliki uzrok saobraćajnih nesreća predstavljaju šareni busevi poznati kao matatu i nemarnost vozača.
Mere poput poboljšanja puteva ili ponovne obuke vozača su skupe, tako da su istraživači sa američkog univerziteta došli na jednu ideju koja je mnogo jeftinija, a koja im je pomogla da promene ponašanje ljudi. Bilo im je potrebno nešto što su mogli lako da stave u buseve.
Saznajte i Herojska akcija koja bi mogla da spasi hiljade ljudi godišnje širom sveta
Tako je nastala Zucha: kampanja o bezbednoj vožnji koja se fokusira na ohrabrivanju putnika buseva da govore direktno s vozačima ako primete bilo kakve nepravilnosti u toku vožnje: prekoračenje brzine, nemarnost, lošu vidljivost na putevima, loše puteve...
U sklopu kampanje su urađene i nalepnice na kojima se nalaze poruke podsticanja putnika da upozore vozače ukoliko nisu zadovoljni vožnjom.
Prema rečima nekih od putnika, ova kampanja je urodila plodom i oni su bez straha opominjali vozače da na primer ne voze brzo, jer su njihovi životi dragoceni. I što je najlepše: vozači su zaista obratili pažnju na sugestije svojih vozača i počeli da više paze u toku vožnje, kako bi njihovi putnici bili bezbedni.
Plastični otpad pretvoren u odeću: Ideja koja bi mogla da sačuva mora i okeane
Studija je pokazala da su busevi s nalepnicama smanjili saobraćajne nesreće za 25 odsto, pa se procenjuje da je ova kampanja doprinela spasavanju stotina života.
Naučnici ovakav vid intervencije zovu podsticajem odnosno suptilnom sugestijom koja utiče na ljude da promene svoje ponašanje.
*Zapratite našu novu Fejsbuk stranicu >>>https://www.facebook.com/natgeo.rs/