Revolucionarno rešenje za očuvanje jezika: Da li biste nosili ogrlicu koja čuva 1.000 jezika?

Uz pomoć nanotehnologije i malo mode, naučnici su osmislili način kako da sačuvamo jezik - predstavljamo vam nosivi disk koji skladišti 1.000 jezika i može da traje 10.000 godina.

Izvor: Foto: PrintScreen/vimeo

Jeste li znali da svakih 14 dana umre po jedan jezik, što znači da će do početka narednog veka 7.000 jezika potpuno nestati?Šta možemo da uradimo da sprečimo izumiranje jezika i očuvamo ih? Naučnici imaju jednu ideju...

Digitalno skladištenje informacija iako ima svoje prednosti, poseduje i očigledne mane: fajlovi mogu da se oštete što vodi ka delimičnom ili potpunom gubitku informacija, a takođe postoji i prirodni životni vek digitalnog formata. Ukoliko je na primer jedan disk izgreban, najverovatnije nećemo moći da vidimo podatke koji nam trebaju, a ako se dragocene informacije nalaze na flešu, konstantno brisanje i dodavanje novih fajlova će degradirati memoriju.

Imajući ovo na umu, tim naučnika je u okviru istorijskog arhiva projekta Rozeta napravio mali (0.78 inča) nosivi disk koji čuva 1.000 stranica 1.000 različitih jezika. Fajlovi su vidljivi golim okom i ne zahtevaju digitalnu dekonstrukciju, samo mikroskop sa sposobnošću uvećanja najmanje 500 puta.