Arheologija

Top 7 najlepših kosmičkih fenomena koji nas očekuju u 2017. godini

Autor Aleksandra Jovanović

Spremite se za neverovatno pomračenje, kometu, bliski susret dve planete i još nekoliko spektakularnih nebeskih čuda.

Izvor: Meteorska kiša Geminidi u Rusiji Foto: Profimedia

1. Kometa 45p/HMP (11. februar)

U prvoj polovini februara, ljubitelji astronomskih događaja će moći da uživaju u pogledu na kometu 45P/HMP (Honda-Mrkos-Pajdusakova). Nakon što je obišla Sunce u decembru ove godine, ova kometa će se vratiti u spoljni sunčev sistem, a na svom putovanju će se pojaviti i na našem nebu, prolazeći preko sazvežđa Akila i Herkules.

Svoju najbližu tačku od Zemlje će dostići 11. februara, kad će biti udaljena samo 12.391.948 kilometara. Ovo će biti najbolje vreme da se vidi ovaj ledeni posetilac, budući da će njen intenzitet moći da se vidi golim okom, koje će je registrovati kao udaljenu fudbalsku loptu na nebu, piše američki National Geographic.

Pogledajte i 6 kosmičkih fenomena koje smo posmatrali u 2016.

2. Prstenasto ili kružno pomračenje Sunca (26. februar)

Srećnici duž uske staze na južnoj hemisferi će moći da vide „vatreni prsten“ pomračenja Sunca. Ovaj događaj je poznat i kao prstenasto pomračenje Sunca, a dešava se kad je Mesečev disk toliko mali da prekrije celo Sunce, pa ostavlja trag prstena Sunca oko tamne lunarne siluete.

Pomračenje svoj put počinje iznad Južnog pacifika, prelazi Južnu Ameriku i završava se u Africi, a ljudi severno i južno od ovog puta će moći da svedoče ovom delimičnom pomračenju Sunca.

3. Merkur, Mars, Mesec (29. mart)

Nakon zalaska sunca, ljubitelji kosmičkih događaja bi trebalo da gledaju ka zapadu i da vide tanak polumesec koji formira impresivni nebeski trougao s Merkurom u donjem desnom i rumenom Marsu iznad Meseca i Merkura. Ono što ovaj događaj čini još lepšim za posmatranja jeste što će ova formacija trougla učiniti da Merkur bude najsjajniji i najviše na našem nebu.

4. Susret Meseca i Jupitera (10. april)

Najveća planeta u našem Sunčevom sistemu će se upariti s punim Mesecom. Ove noći, oba objekta će se uzdizati zajedno ka istoku nakon što Sunce zađe na zapadu.

Ukoliko budete mislili da Jupiter izgleda sjajnije nego inače, to je zato što će samo tri nedelje pre ovog događaja, ova planeta biti najveća i najsjajnija na našem nebu u čitavoj 2017. godini.

5. Totalno pomračenje Sunca (21. avgust)

Ljubitelji kosmičkih događaja će 21. avgusta moći da uživaju u totalnom pomračenju Sunca, koje će biti najneverovatnije od 1979. godine.

Saznajte i 10 kosmičkih fenomena u kojima smo uživali u novembru

6. Venera se pridružuje Jupiteru (13. novembar)

Dva najsjajnija nebeska objekta će imati bliski susret u zoru 13. novembra veoma nisko na istoku.

7. Meteorska kiša Geminidi (13. decembar)

Poznato je da je meteorska kiša Geminidi veoma plodna, sa 60 do 120 zvezda padalica na sat, što će ovaj događaj učiniti još neverovatnijim.

*Pratite nas na Instagramu >>>https://www.instagram.com/ngmsrbija/