Pronađeni otisci stopala u Tanzaniji pokrenuli debatu o seksualnom životu naših predaka

Prema rezultatima provokativne studije o otkrivenim otiscima starim 3.6 miliona godina, društveni život Australopithecus afarensisa je bio zanimljiviji nego što se mislilo.

Izvor: Foto: Printscreen/Youtube

O čuvenoj Lusi, najstarijem pronađenom fosilu odrasle žene već se mnogo toga zna. Radi se o kostima vrste Australopitecus afarensis, pronađenim 1974. godine u Etiopiji.

Lusi je bila teška oko 27 kilograma, visoka oko jednog metra, zapremine mozga između 375 i 500 kubnih centimetara i hodala je uspravno.

Nova otkrića o pramajci Lusi:od hodanja do penjanja po drveću

Nakon nje nađeni su još neki, dosta mlađi ostaci ženki i mužjaka.

Sada su međutim naučnici konačno mogli da donesu neke zaključke o društvenom životu ove vrste.

Na osnovu tragova nađenih u vulkanskoj steni u oblasti Laetoli na severu Tanzanije, koje jedan mužjak australopitekusa ostavio pre oko 3,6 miliona godina, naučnici su zaključili da su mužjaci bili dosta krupniji od ženki.

Vlasnik otisaka stopala je bio visok oko 165 centimetara i težio je oko 45 kilograma.

On je najviši poznati član ove drevne ljudske vrste, pa naučnici sada smatraju da su mužjaci bili u proseku dosta viši od ženki nego što su današnji muškarci viši od žena.

U ovoj tanzanijskoj oblasti su i ranije pronalaženi otisci stopala koji pripadaju vrsti Australopithecus afarensis . Mnogi od tih tragova nastali su u isto vreme kada i nedavno nađen otisak stopala krupnog mužjaka. Odnos i grupisanje pronađenih muških i ženskih otisaka ukazuju na to da su dominantni mužjaci imali hareme od nekoliko ženki.

Kao kod gorila, i ovde je verovatno dolazilo do takmičenja iz kojih su kao pobednici izlazili krupniji mužjaci.

Izvor: Blic