Neverovatno: Na Marsu pronađene peščane dine koje podsećaju na Morzeovu azbuku

Kamera američke svemirske agencija NASA uslikala je na Marsu peščane dine od tačkica i crtica nalik Morzeovoj azbuci.

Izvor: Foto: NASA

Američka svemirska agencija NASA otkrila je na Marsu nešto što je zapalilo maštu svakog ljubitelja teorija zavere i priča o vanzemaljcima. Naime, na površini crvene planete pronađene su čudne linije i tačke, gotovo nezamislivo slične Morzeovoj azbuci, piše Newsweek.

Fotografija je napravljena početkom godine sa Marsovog orbitera HiRISE, koji istražuje ovu planetu od 2005. godine.

Ipak, ispitivanja su pokazala da su neobični izduženi oblici zapravo dine formirane vetrovima koji duvaju iz dva različita pravca, dok su tačke nastale u područjima gde se dvosmerni vetar sudara.

Iako ne predstavlja nikakvu poruku koju su nam Marsovci ostavili, ova pojava veoma je interesantna za geofizičare koji ispituju uticaj vetrova na površinu Marsa.

Veronika Braj, naučnica sa Univerziteta u Arizoni, ipak je dešifrovala poruku, čisto radi zabave. Evo šta su nam Marsovci poručili: "NEE NED ZB 6TNN DEIBEDH SIEFI EBEEE SSIEI ESEE SEEE".