Sutra pored Zemlje proleće asteroid: Može li da ugrozi našu planetu?

Prema najnovijim saznanjima NASE, asteroid 203 TX68 će 8. marta proći 5 miliona kilometara od Zemlje.

Da podsetimo, asteroid širok oko 30 metara proleteo je pre dve godine pored Zemlje, a njegov povratak se očekuje 8. marta. Prvobitna procena NASE je pokazala da će asteroid biti udaljen od Zemlje samo 17 000 kilometara, što je oko 21. put bliže Zemlji nego Mesecu. Međutim, NASA je priznala da ova procena može biti veoma neprecizna, pa se prema najnovijim predviđanjima očekuje da će asteroid 203 TX68 preleteti 5 miliona kilometara udaljen od naše planete.

Pročitajte i  Nasa uoči tek 10% potencijalno opasnih asteroida

Zapažanja Nasinih arhiviranih slika omogućilo je naučnicima iz Centra za proučavanje objekata blizu Zemlje pri NASI (CNEOS) da, posmatrajući ranija preletanja asteroida i njihovu udaljenost, dođu do zaključka da asteroid 203 TX68 ne predstavlja pretnju za Zemlju. Direktor Paul Čodas objasnio je da su oni već znali da će asteroid proleteti bezbedno pored Zemlje početkom marta, ali i da im nove informacije još više potvrđuju tu procenu. Najnoviji podaci su pokazali da će asteroid proći mnogo dalje od Zemlje nego što se prvobitno očekivalo.

(Pra)istorija zapisana u kraterima: Kako su asteroidi oblikovali Zemlju?

Stručnjaci ističu da nema potrebe za zabrinutost, jer asteroid 203 TX68 neće moći da utiče na Zemlju tokom sledećeg veka. Međutim, postoji šansa 1 u 250 miliona da će mali asteroid pogoditi Zemlju 28. septembra 2017. godine, ali za to još uvek nema pravih dokaza. Ukoliko bi asteroid 203 TX68 pogodio Zemlju, proizveo bi dva puta veću vazdušnu eksploziju nego što je to učinio Čeljabinski meteor u Rusiji.

Asteroid 203 TX68 otkriven je 6. oktobra 2013. godine, dok se približavao Zemlji na noćnoj strani. Nakon tri dana praćenja prešao je na dnevnu stranu i više nije mogao da se vidi. Stručnjaci tvrde da će ga i sad teško uočiti.

Čodas ističe da nema dokaza da će asteroid ili neki drugi nebeski objekat pogoditi našu planetu tokom sledećeg veka. Međutim, on priznaje da postoji 1607 asteroida koji su klasifikovani kao potencijalno opasni.

Saznajte iAsteroidi prete Evropi više nego što smo mislili