Arheologija

Postoji li na ivici Sunčevog sistema i deveta planeta?

Autor Tamara Sorak

Dvojica astronoma tvrde da su otkrili zaleđenu planetu koja je tri puta veća i čak deset puta teža od Zemlje.

Izvor: Foto: YouTube/Printscreen

Majkl Braun i Konstantin Batigin, astronomi Kalifornijskog tehnološkog instituta, objavili su u naučnom časopisu Astronomical Journal da još uvek nisu uočili ovu planetu, ali su pronašli dokaze o njenom postojanju.

Dokaz o postojanju Devete planete, kako su je privremeno nazvali, po njihovom mišljenju, kretanje je nedavno otkrivenih patuljastih planeta i manjih nebeskih tela van Sunčevog sistema.

Pogledajte: Jesu li se sve planete Sunčevog sistema ikada našle u istoj ravni?

„Ova mala svemirska tela imaju orbite na koje, po svemu sudeći, utiče gravitacija neke skrivene planete“, istakli su Braun i Batigin, koji smatraju da su devetu planetu na ivicu našeg solarnog sistema „gurnule“ gravitacione sile Jupitera i Saturna.

Braun je dodao da veliki delovi Sunčevog sistema još uvek nisu istraženi i da je gotovo nemoguće direktno posmatrati Devetu planetu jer je dvadeset puta udaljenija od Sunca nego Zemlja i deset hiljada puta manje svetla od Plutona.

Otkrijte: Kako je nestala peta džinovska planeta Sunčevog sistema?