Kako pobeći od supermasivne crne rupe?

Međunarodni tim astrofizičara otkrio je kako je moguće osloboditi se gravitacionog polja galaktičke crne rupe.

Izvor: Foto: NASA/CXC/MIT/F.K. Baganoff et al.

Tim astrofizičara, uključujući istraživače s Univerziteta u Kembridžu, iskoristili su nove radio-opservacije za praćenje zvezde koju razdire crna rupa.

Prema rezultatima objavljenim u časopisu Science, “takvi događaji uzrokuju prasak svetlosti koji nastaje prilikom upadanja delova svetlosti u crnu rupu”.

Prasak svetlosti praćen je radio-signalom koji proizvodi materija koja je “pobegla iz crne rupe, odlivajući se u mlazu brzinom gotovo jednakom brzini svetlosti“.

Crne rupe: Istine i zablude o kosmičkom fenomenu

Sjoert van Velzen s Univerziteta “Džon Hopkins“, glavni autor istraživanja, navodi: “Prethodni napori da se pronađe dokaz ovog odlivanja svetlosti uvek su ’stizali kasno na utakmicu’. Čak i kad bi pristigli na utakmicu, uvek bismo je posmatrali s tribina, a sada smo prvi put dobili sedišta u prvom redu“.

Šta bi to trebalo znači?

Science Daily definiše crne rupe kao “oblasti koje su toliko guste da jaka gravitaciona sila ne dozvoljava ’bežanje’ čvrste materije, gasa, pa čak ni svetlosti, čineći ih nevidljivim, odnosno stvarajući efekat praznine u tkanju svemira“.

Pogledajtekako crne rupe uništavaju zvezde (VIDEO)

Pre ove studije, astrofizičari su predviđali da, kada se crna rupa silom ‘nahrani’ velikom količinom gasa – poput zvezde, čestice u magnetnom polju mogu pobeći iz prostora u blizini ruba crne rupe.

Novi rezultati ukazuju na to da je predviđanje bilo tačno, piše Independent.

Ranije ove godine Stiven Hoking je objasnio svoju teoriju o bekstvu iz crne rupe.

Izvor: b92