Vrste koje su veoma malo evoluirale tokom proteklih miliona godina

Dok se većina vrsta menjala do neprepoznatljivosti, postoje i one koje danas izgledaju gotovo isto kao pre više miliona godina.

Paleontolog Univerziteta u Čikagu Nizar Ibrahim smatra da treba oprezno pristupiti ovoj temi i ističe da „nepromenjen“ možda nije adekvatna reč kada govorimo o tome kako ove vrste izgledaju danas u odnosu na svoje pretke.

Pogledajtekako je evolucija menjala ljudsko lice (VIDEO)

S obzirom na to da zahvaljujući fosilima imaju uvid samo u skelet životinja, naučnici veruju da im on ne može reći baš sve o nekadašnjem izgledu pojedinih vrsta. Kako objašnjava Ibrahim, i fiziologija i DNK su se vremenom menjali.

Međutim, ono što do sad jeste utvrđeno jeste da su se najmanje promenili platipus i oposum, kaže Samanta Hopkins, profesor Univerziteta u Oregonu.

Embedded Comments: ca. May 1993 --- Opossum Hisses at Photographer --- Image by
Izvor: Profimedia/Shutterstock

Platipus ima „brojne primitivne odlike“, objašnjava Ibrahim, i dodaje da su „one koje vidimo u fosilima prisutne i u njihovoj današnjoj anatomiji“. To podrazumeva „kožna“ jaja i potpuno odsustvo bradavica, karakteristike koje ne postoje kod sisara koji su se razvili posle platipusa. Štaviše, Ibrahim ističe da najstariji pronađeni fosili platipusa – stari oko 2,5 miliona godina – izgledaju gotovo isto kao ovi koje vidimo danas.

Otkrijte:Neobične životinje za koje niste znali da postoje

S druge strane, oposumi su se malo menjali proteklih nekoliko desetiona miliona godina, kaže Ibrahim. Istraživanje čiji su rezultati objavljeni 2009. godine u magazinu PLOS One pokazalo je da je oposum povezan sa „sestrinskom“ grupom torbara pod nazivom Peradectes, koja je živela u vreme kada je počelo izmiranje dinosaurusa. Stručnjaci veruju da su se oposumi odvojili od ostalih torbara pre oko 65 miliona godina.

Pogledajte:Mladunci oposuma jedu lubenicu (VIDEO)