Na Zemlji ima osam puta više drveća nego što se ranije smatralo

Najnovjie istraživanje je pokazalo da na Zemlji ima 3.000 milijardi drveća, što iznosi 422 stabla po stanovniku planete.

Sada je već dokazano da su naučnici potcenili koliko drveća živi na našoj planeti, saznaje nova studija. U najnovijem izveštaju Jejl univerziteta procenjeno je da postoji više od 3 biliona drveća širom sveta - osam puta više od bilo koje prethodne procene.

Međutim, stručnjaci su brzo istakli da je deforestacija i dalje glavna pretnja i da oko 15 milijardi drveća bude uništeno svake godine. Takođe dodaju da je broj drveća na planeti opao od početka ljudske civilizacije za 46 odsto.

Čudesna priroda:Park koji s proleća postaje jezero

Istraživači su prikupili podatke sa površine zemlje i došli do saznanja da postoji više od 400.000 parcela šume sa svih kontinenata, osim Antarktika. Koristili su satelitske snimke ne bi li ustanovili gustinu drveća u tim parcelama u skladu sa lokalnim karakteristikama kao što su klima, vegetacija, uslovi zemljišta, uticaj ljudske aktivnosti, potom sve to iskoristili u izgradnji modela za prikupljanje podataka o broju stabala u različitim regionima. Tako da, sudeći prema generisanoj globalnoj mapi postoji 3,04 biliona drveća, ili oko 422 stabla za svaku osobu na planeti Zemlji (prethodna globalna procena je bila nešto više od 400 milijardi stabala).

„Drveće je među najistaknutijim i najkritičnijim organizmima na Zemlji, ali mi smo tek nedavno počeli da shvatamo njihovu veličinu i podelu“, objašnjava predvodnik studije Tomas Krovter iz Škole za šumarstvo i studije zaštite životne sredine Univerziteta Jejl.

Saznajte:Činjenice o zagađenju životne sredine koje vas neće ostaviti ravnodušnim

„Oni skladište ogromne količine ugljenika, i jedan su od glavnih prečišćivača vazduha i vode, kao i brojnih drugih ljudskih potreba. Time što smo prepolovili broj stabala gotovo za polovinu, videli smo kako se to odrazilo na uticaj klime, kao i ljudsko zdravlje“, dodaje Krovter.

Program Ujedinjenih nacija za očuvanje životne sredine „Kampanja milijardi stabala“ objavljena je u magazinu Nature.