Kada su sisari najbrže evoluirali?

U toku ovog perioda razvile su najveće promene u fiziologiji sisara koje će ostati arakteristične narednih deset miliona godina.

Najstariji sisari su živeli uz dinosauruse tokom ere Mezozoika (od 252 do pre 66 miliona godina). Fosili koji su otkriveni tokom poslednje decenije u Kini i Južnoj Americi su pokazali da su u tom periodu razvili različite adaptacije za ishranu i kretanje, uključujući šunjanje, kopanje i plivanje.

Da bi otkrili kada i koliko brzo su se pojavili ti novi oblici tela, tim predvođen istraživačima sa Univerziteta Oksford uradio je prve velike analize skeletnih i stomatoloških promena kod sisara iz mezozoika. Računajući evolutivne stope tokom celog mezozoika, otkrili su da su sisari najbrže evolutivne promene dostigli tokom sredine jure (od 200 do pre 145 miliona godina). Tada su sisari evoluirali i do deset puta brže u odnosu na kraj tog perioda, iako je tada bilo znatno više jedinki sisara.

„Ono što naša studija navodi je da "eksperimentisanje" sisara sa različitim oblicima tela i zuba potiče iz srednjeg preioda Jure“,  kaže dr Rodžer Klouz sa Oksforda.

Pročitajte: Povratak brontosaurusa: Legendarni dinosaurus konačno priznat

„Karakteristične promene nastale u ovom periodu su ostale prepoznatljive u narednih desetina miliona godina“, dodaje dr Klouz. Naučnici, međutim, još uvek nisu utvrdili šta je tačno uzrokovalo takav procvat u razvoju sisara baš u tom periodu.