Arheologija

Padalka izašao u desetu svemirsku šetnju!

Autor Tamara Sorak

Ruski astronaut koji je proveo u svemiru više vremena nego iko drugi juče je iskoračio iz Međunarodne svemirske stanice i izašao u kosmos...

Dva ruska člana posade su izašla iz Međunarodne svemirske stanice u svemirsku šetnju kako bi montirala novu opremu i pregledala spoljašnjost orbitirajuće stanice.

Oprema koju su montirali Genadij Padalka i Mihail Kornjenko olakšaće kretanje članova posade na budućim svemirskim šetnjama.

Sat vremena u kosmosu:Kako izgleda šetnja svemirom? (VIDEO)

Oni su takođe zamenili antenu, očistili prozore jednog od modula stanice i fotografisali spoljašnjost.

Današnja šestočasovna šetnja je 10. svemirska šetnja za Genadija. On je proveo više vremena u svemiru nego bilo koji drugi čovek.

Astronauti američke agencije za istraživanje svemira (NASA) Skot Keli i Kjel Lindgren, Rus Oleg Kononenko i Kimija Jui iz Japana, koji su takođe članovi posade, ostali su unutar stanice.

Pogledajte:Ruski kosmonauti pronašli život u vakuumu svemira

Program Međunarodne svemirske stanice jedan je od retkih u kojima nisu ugrožene veze Rusije i Zapada zbog krize u Ukrajini.

Zalihe na stanicu nose ruske rakete i rakete američke privatne kompanije „Spejsiks“ i „Orbital sajansez“, a astronaute prevoze isključivo letelice ruskog državnog Roskosmosa.

Izvor: RTS