Nebeska poezija zabeležena kamerom našeg čitaoca

Aleksandar Vukićević iz Novog Sada podelio je s nama očaravajuće video-prikaze promena na nebu iznad naše planete i otkrio nam kako nastaju ovi zanimljivi snimci.

Izvor: Foto: Twitter/Allexxandar

Ono što nas je prvenstveno interesovalo jeste zbog čega se Aleksandar zainteresovao baš za astrofotografiju. Na kraju krajeva, umetnici već vekovima inspiraciju traže baš posmatrajući zvezde, Sunce, Mesec... Zbog čega je i on odabrao ovo za temu svojih malih umetničkih dela?

Pogodite gde se nalazi Mlečni put u superjatu (VIDEO)

„Interesovanje za astronomiju potiče iz dečačkih dana. Pored upoznavanja sazvežđa, zvezda, planeta, satelita, kometa i ostalih tela i pojava, postoji jedna stvar u astonomiji kojoj, otkad su se pojavili moćni digitalni foto-aparati, većina astronoma amatera podlegne, a to je astrofotografija. I astronomi amateri tada zamene okulare teleskopa foto-aparatima i adapterima“, rekao nam je Aleksandar i dodao da, uz malu pomoć složenije opreme i adekvatnu pripremu, senzor njegovog foto-aparata može da „vidi“ više nego ljudsko oko.

On ističe da mu je posebno drago što zahvaljujući ovim veličanstvenim snimcima uspeva da svojoj porodici i prijateljima približi oduševljenje koje u njemu izaziva posmatranje nebeskih prilika. Međutim, kako zbog svetlosnog zagađenja iz grada ne usoeva da napravi kvalitetne snimke, on snima i fotografiše u mraku Fruške gore, što nije zanimljiva avantura svim njegovim prijateljima.

„Ali rezultat rada im je uvek zanimljiv“, naglašava Aleksandar.

Pogledajte:Napravljena panorama Mlečnog puta

Što se tiče opreme, naš čitalac je počeo da beleži pojave na nebu mobilnim telefonom kroz okular teleskopa, a te prve snimke ocenjuje kao zanimljive. Ipak, kako bi još kvalitetnije preneo svoja iskustva, kupio je foto-aparat koji se, uz pomoć adaptera, koristi s teleskopom.

Zbog čega, kada već postoje spektakularne fotografije kosmosa, napravljene uz pomoć teleskopa svetskih svemirskih agencija i čuvenim Hablom, Aleksandar sam fotografiše i snima nebo? Odgovor je jednostavan i, priznaćete, sjajan.

„U mom slučaju odgovor je jasan. Fotografije koje ja napravim su moje, a one mnogo bolje od mojih su tuđe. Meni su moje draže. Proces fotografisanja nije nimalo jednostavan, ali kada neko uživa u tome – onda ništa nije prepreka.“

Oduševljeni njegovom strašću, pitali smo Aleksandra da nam objasni proces izrade timelapse snimaka. On nam je objasnio da je veoma važno najpre odrediti položaj Meseca i njegovu fazu, kao i da najkvalitetniji snimci nastaju kada je mesec mlad ili u prvoj i poslednjoj četvrtini. Nakon toga, on određuje objekat snimanja, što podrazumeva proveru pozicije željenog tela na nebu, vremenski raspon u kojem će on biti vidljiv zbog Zemljine rotacije jer nije isti. Pored toga, važno je i godišnje doba.

„Leti je Mlečni put vidljiv na jugu oko 22 časa, a zim 'izlazi' tek oko tri sata“, kaže Aleksandar.

Pogledajte:NASA objavila snimak Mesečevog prolaska ispred Zemlje (VIDEO)