Arheologija

Sledeće nedelje nas očekuje meteorska kiša Perseida

Autor Tamara Sorak

U noći između 12. i 13. avgusta dogodiće se svemirski godišnji fenomen za koji astronomi ističu da će biti poseban...

U trenutku kada ovaj „svemirski vatromet“, koji će biti vidljiv širom sveta, bude dostigao svoj vrhunac, nebo će parati i do 100 zvezda padalica na sat.

Marihuana u svemiru:NASA pronašla supstancu THC na deliću meteorita!

Srećna okolnost za ljubitelje ovakvih pojava je i ta što će Mesec biti u svojoj novoj, odnosno najtamnijoj fazi, te svojim odsjajem neće remetiti posmatranje, napominju stručnjaci, prenosi AFP.

„Biće to pravi spektakl ove godine“, izjavio je astronom Morgan Holis s britanskog Kraljevskog astronomskog društva.

„Bićemo u prilici da vidimo mnogo više nego obično“, dodao je on.

Uradite sami:Kako pronaći mikrometeorite kod kuće?

Meteorska kiša koja redovno zapljusne nebo između 23. jula i 20. avgusta potiče od repa komete Svift Tatl koja obiđe krug oko sunčevog sistema za 130 godina, ostavljajući za sobom oblak meteorida.

Dok Zemlja kruži oko Sunca, ova „zrnca“ prodiru u atmosferu brzinom od oko 60 kilometara u sekundi i sagorevaju u njoj.

Otkrijte:Pet najboljih načina da iskoristite meteorit

Perseidi su poznati i pod nazivom „Suze svetog Lorenca“, jer padaju u vreme kada se obeležava dan ovog irskog katoličkog sveca (10. avgust).

Izvor: RTS