Arheologija

Neobično otkriće: Na Marsu pronađeno staklo?

Autor Tamara Sorak

NASA je saopštila da je orbitalna sonda MRO otkrila staklo u kraterima Crvene planete! Kako je ono tu dospelo?

Izvor: Foto: NASA

U saopštenju NASA se navodi da su čestice stakla koje je sonda detektovala nastale kao posledica silovitog udara, najverovatnije meteora, pri čemu se stvorilo dovoljno snage da se kamenje rastopi, a staklo brzo ohladi u atmosferi.

Proteklih godina, istraživanja su pokazala da su u takvom staklu na Zemlji sačuvane male količine organskog materijala koji potiče iz vremena kada je pre više miliona godina veliki meteor udario u našu planetu.

Postoji, dakle, mogućnost da se i u staklu na Marsu nalaze sačuvani dokazi života iz davne prošlosti planete, pod pretpostavkom da je on uopšte postojao.

Budući da se depoziti stakla nalaze na jednoj od lokacija koje će biti istraživane novim Marsovim roverom koji bi trebalo da bude lansiran 2020, naučnici se nadaju da će uskoro biti u prilici da nadju dokaze o postojanja života.

Detalji o marsovskom staklu, koje su prikupili Kevin Kenon i Džek Mastard, istraživači s Univerziteta "Braun", objavljeni su u časopisu Geology.

Na fotografiji iznad, predeli u zelenoj boji predstavljaju mesta za koja se pretpostavlja da sadrže staklo.

Izvor: B92