More izbacilo retko "morsko čudovište" na obalu Novog Zelanda

Retka i neuhvatljiva riba koja je inspirisala brojne drevne legende o morskim zmijama, koje navodno predviđaju zemljotrese, još opstaje u dubinama mora.

Izvor: Foto: AP Photo/Mark Bussey

Iako je Regalecus glesne jedan od najvećih divova iz dubina, naučnici još uvek znaju iznenađujuće malo o istoriji i biologiji ovih kolosalnih stvorenja. Veći deo onoga što znamo potiče od jedinki koje voda nanese, poput one koja je nedavno otkrivena u slatini Aramoane na Novom Zelandu.

Pogledajte i: Naučni odgovori na neka od najčudnijih pitanja

Dužine od tri metra, smatra se malom ribom za onu koja može dostići čak 11 metara dužine. Međutim, to je bilo sasvim dovoljno da impresionira stanovnika Aramoane Dona Gibsa, koji je otkrio ribu nasukanu na plaži, kao ni servisnog menadžera Odeljenja za očuvanje Dejvida Egnjua, koji je naveo da za osam godina rada nikada nije video ništa slično.

Saznajte i: Mladić se tri sata "borio" s ajkulom dugačkom četiri metra

Uzorke ove ribe prikupio je Muzej "Otago", ali stručnjaci nisu bili u stanju da sačuvaju ceo primerak zbog njegove veličine. Naučna kustoškinja Ema Barns kaže da su uklonili reproduktivne organe, jetru i deo mišića radi genetskih analiza, pre nego što su pretražili creva u potrazi za stranim telima.

"Delovala su dobro. Riba se dobro najela pre nego što je uginula", rekla je Barnsova.

Istražite i: Pogledajte retku fotografiju ribe-meseca

Kao da već nema dovoljno misterije, dan nakon otkrića riba je nestala i nigde nije pronađena. Najverovatniji uzrok je novi talas koji ju je vratio u more, ali nije isključeno ni to da ju je uzelo neko drugo stvorenje.