Arheologija

Kako se mravi snalaze na Međunarodnoj svemirskoj stanici? (VIDEO)

Autor Milan Simonović

Mravi na Međunarodnoj svemirskoj stanici pokazali su da još uvek koriste timski rad za istraživanje novih područja, čak i kada lebde među zidovima svojih terarijuma u uslovima nulte gravitacije, javljaju naučnici.

Izvor: Foto: Youtube

Mravi su pokazali iznenađujuću sposobnost da povrate svoj oslonac nakon lebdenja unaokolo u terarijumu, a "kolektivno istraživanje" se, iako donekle otežano, i dalje odvija, navode naučnici.

Neverovatan podvig: Hrabri, mali mrav uspeo da podigne čitavu gusenicu

"Mravi su pokazali impresivnu sposobnost da hodaju po površini u mikrogravitaciji, pa čak i još izvanredniju sposobnost da povrate kontakt sa površinom nakon 'tumbanja' u vazduhu", kažu naučnici.

Ove sposobnosti mrava, poslatih na Međunarodnu svemirsku stanicu u januaru 2014. godine, mogu pomoći naučnicima da razviju algoritme koji bi omogućili spasilačkim robotima da samostalno izvode kooperativna istraživanja okruženja. Na svemirskoj stanici, osam grupa mrava "skućeno" je u specijalnim naseljima opremljenim kapijama koje mogu da se otvore i omoguće pristup novim područjima različitih veličina. Njih mravi mogu da istražuju.

Robovlasništvo u životinjskom svetu: Mravlje ropstvo

"Nismo imali ideju šta bi mravi radili. Nismo znali da li će uopšte biti u stanju da istražuju", rekla je Debora M. Gordon, biološkinja s Univerziteta !Stanford!. U manjim područjima, mravi su mogli da istražuju detaljno, svesni da se nalaze u manjem okruženju, jer su se neprestano sudarali jedni s drugima. U većim područjima, mravi bi se odvojili i koristili istražne puteve koje su pravolinijske, kako bi izvukli maksimum pokrivenosti novog područja.

Otkrijte i: Snaga zajedničkog truda

Čak i u mikrogravitaciji, pokazali su sposobnost očuvanja kontakta dok su puzali, a kada bi lebdeli sa zidova onda bi pokazivali "neverovatnu sposobnost" vraćanja na noge na čvrstoj površini. "Ponekad bi se uhvatili za drugog mrava i spustili dole, a drugi put, nekako bi uspeli da se jednostavno spuste nazad na površinu. Mislim da je biomehanika koja stoji iza toga veoma interesantna", rekla je Gordonova.