Posada Međunarodne svemirske stanice bezbedno sletela na Zemlju!

Tročlana posada vratila se na našu planetu rano jutros po našem vremenu, nakon 167 dana provedenih na Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS).

Izvor: Foto: NASA

Za to vreme, oni su izveli stotine naučnih eksperimenata i nekoliko svemirskih šetnji kako bi pripremili laboratoriju u orbiti za buduće dolaske američkih komercijalnih letelica sa posadom.

Pogledajte i: Američki i ruski astronaut provešće godinu dana u svemiru

Komadant Ekspedicije 42 Beri Vilmor iz Nase, letački inženjer Aleksander Samokutjev i Elena Serova iz ruske Federalne kosmičke agencije (Roskosmos) sleteli su u 8.07 po kazahstanskom vremenu, jugoistočno od zabačenog grada Žeskazgana u Kazahstanu.

Saznajte i: Dobrodošli na svemirsku stanicu

Za vreme boravka na stanici, članovi posade su učestvovali u brojnim istraživanjima o dejstvu mikrogravitacije na ćelije, kao i u oblasti fizike, biologije i molekularnue nauke. Jedno od ključnih istraživanja tokom Ekspedicije 42 odnosilo se na ljudsko zdravlje tokom dugotrajnih svemirskih putovanja, pošto se NASA i Roskosmos pripremaju da pošalju dva svoja člana na svemirsku stanicu, gde će provesti godinu dana.

Pad iz svemira: Zavirite kroz prozor svemirske kapsule

Međunarodna svemirska stanica, takođe, služi kao laboratorija za testiranje i demonstriranje novih tehnologija. CATS (Cloud-Aerosol Transport System) je stigao i instaliran je tokom Ekspedicije 42 i već pruža informacije koje pomažu naučnicima da razumeju strukturu i evoluciju Zemljine atomsfere. To može dovesti do poboljšanja lansiranja svemirskih letelica, kao i njihovog sletanja; zatim do pomoći u usmeravanju budućih atmosferskih istraživanja na Marsu, Jupiteru i drugim svetovima, kao i do pomoći naučnicima da modeluju i predvide klimatske promene na Zemlji.