Rendgen će uskoro postati prošlost?

Naučnici Univrziteta u Tventeu pronašli su novi način za gledanje kroz neprovidni materijal! Šta to znači za modernu medicinu i nauku uopšte?

Kako piše naučni magazin Nature, holandskim ekspertima je to pošlo za rukom zahvaljujući beleženju talasnih dužina vidljive svetlosti koja prolazi kroz čvrste materijale (poput kože).

Pročitajte i: USB memorije u zidovima zgrada u Njujorku

Alard Mosk i Ivo Velekop su još 2007. godine uspeli da pošalju zrak vidljive svetlosti kroz staklenu pločicu prekrivenu belom bojom i fokusiraju zrak na drugoj strani. Kako je Moskobjasnio, to je pokušao iz prilično jednostavnog razloga - niko pre njega to nije uradio.

Pri tome je koriščen svetlosno-prostorni modulator, koji kontroliše transmisiju delova ovih zraka dok prolaze kroz obojenu staklenu pločicu.

U dvema odvojenim studijama, naučnici su uspeli da ponove slanje vidljive svetlosi kroz neprovidni materijal, i to kroz mišje uši i druga biološka tkiva.

Pogledajte i: X-Zraci otkrivaju istoriju

Ovo otkriće moglo bi da predstavlja značajan zaokret u modernoj medicini i mogao bi da znači da će rendgenski pregledi otići u zaborav. Naime, ova (vidljiva) svetlost ima veću rezoluciju od snimaka koji nastaju rendgenskim zracima jer talasne dužine vidljive svetlosti ostvaruju interakciju s organskim molekulima.

S druge strane, ta interakcija je opasna koliko je korisna - kada je vidljiva svetlost i organski molekuli ostvare, materijal može da se rasprši ili apsorbuje fotone vidljive svetlosti. To, preciznije, znači da se dobijen snimak može izmeniti. Ipak, nije nemoguće obnoviti ovako modifikovanu sliku.

Pročitajte i: Najveća naučna dostignuća i otkrića u 2014. godini

Ipak, dalja istraživanja na ovom polju su neophodna, a naučnici se nadaju da će ovakva primena vidljive svetlosti, pored toga što bi se mogla koristiti u medicini, postati napredna tehnologija koja će se koristiti za restauraciju umetničkih dela ili za potrebe vojske.