Svemirski teleskop Habl uočio "nasmejano lice"

Oči ovog džinovskog nasmejanog lica predstavljaju dve udaljene, sjajne galaksije, dok su linije lica i osmeha zapravo lukovi stvoreni jednim interesantnim efektom.

Izvor: Foto: NASA & ESA

Taj efekat se naziva jako gravitaciono zakrivljenje. Oblaci galaksija su jedne od najmasivnijih struktura u univerzumu, koje su u stanju da proizvedu tako jaku gravitacionu silu, da se oko njih krive vreme i prostor. Preusmeravanjem svetlosnih zrakova, galaktički oblaci u pozadini deluju kao kosmička sočiva koja mogu da uvećaju, izobliče ili saviju svetlost koja se nalazi iza njih.

Pogledajte i: Novi pogled teleskopa Habl na "Stubove stvaranja"

U ovom konkretnom slučaju, savijanje svetlosti iz nekih udaljenih izvora proizvodi prstenoliku strukturu koja se zove Ajnštajnov prsten: što je rezultat tačnog, simetričnog poravnanja izvora svetlosti, sočiva i posmatrača.

Saznajte i: Habl uočio najdalju kosmičku lupu do sada

Gravitaciono zakrivljenje je bilo ključno za mnoga Hablova otkrića, uključujući ona kojima smo zavirili u rani univerzum. Ovaj nasmejani objekat je proučavan kao deo potrage za jakim "lupama" pomoću Hablove planetarne kamere širokog ugla 2 i kamere širokog ugla 3.