Veliki uspeh: Novosadski istraživači rade na sondi za Jupiter

Centar "Biosens" Univerziteta u Novom Sadu dobio je neverovatnu ponudu - da izradi komponentu za svemirsku sondu koja će biti lansirana na Jupiter!

Profesorka Vesna Crnojević Bengin, jedan od osnivača tog naučnog centra napomenula je da je tokom nedavne promocije, ekskluzivnog i za našu zemlju veoma važnog, naučnog projekta "Antares", stigao poziv Biosens centru iz Evropske svemirske agencije (ESA) da učestvuje u pripremama za prvu misiju ESA na Jupiter 2022. godine.

Mit o planeti Faeton: Gde je nebesko telo između Marsa i Jupitera?

Naučnici tog centra pozvani su da naprave "komponentu za termalni menadžment" za sondu koja će biti upućena na najveću planetu Sunčevog sistema, istakla je profesorka Crnojević Bengin. Objasnivši da je ta komponenta neophodna, jer se sonde greju usled rada i delovanja Sunva, ona je dodala da će naši istraživači u tom postupku primenjivati tehnologiju mikro elektromehaničkih sistema - MET.

Pogledajte i: Robot koji će tražiti vanzemaljce na Evropi

"To je za nas neverovatna prilika. Sam taj osećaj da će nešto što ćete raditi otići u svemir, putovati beskonačno daleko i trajati večno, ispunjava nas velikim ponosom i našim istraživačima pruža neverovatne mogućnosti", kaže profesorka Crnojević Bengin, koja je rukovodilac projekta "Antares". Biosens centar sa ukupno 68 vrhunskih istraživača, koji postoji i uspešno radi osam godina, dobio je nedavno projekat "Antares" u okviru Timing poziva Evropske komisije (EK) i to u izuzetno oštroj konkurenciji naučnih institucija iz zemalja članica Evropske unije.