Gama zračenje bilo pogubno za brojne oblike života u svemiru?

Nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo je da su moćni izlivi zračenja mogli da unište život na velikom broju planeta. Veruju da ni Zemlja nije bila izuzetak...

Izvor: Foto: National Science Foundation

Fizičari veruju da su udari gama zračenja, koji su posledica velikih eksplozija u svemiru, mogli da spreče razvoj života u čak 90 odsto galaksija.

Pogledajte i: Iks-zraci otkrivaju istoriju

Na čelu tima koji je sproveo istraživanje našao se Tsvi Piran, fizičar Hebrejskog univerziteta u Jerusalimu. S njim su sarađivale njegove kolege s Univerziteta u Barseloni.

Naime, ovako intenzivno zračenje je smrtonosno i za oblike života koji se smatraju najizdržljivijima.

Među planetama koje su na ovaj način bile ugrožene bila je i Zemlja (i to pre 500 miliona godina), pretpostavljaju naučnici, a to bi mogao biti uzrok za masovno istrebljenje živih bića.

Saznajte i: Zašto još uvek nismo našli vanzemaljce?

"Kada imamo u vidu svemir kao celinu, najbezbednije okruženje, slično onom koje imamo na Zemlji, nalazi se tek na obodima velikih galaksija, a život može da postoji u tek deset njihovih procenata", objašnjava vođa tima koji je sproveo istraživanje Tsvi Piran i dodaje da život kakav mi poznajemo može da postoji tek na obodima Mlečnog puta.