Nasin svemirski teleskop Kepler otkrio "super-Zemlju"

Otkriće možemo slobodno nazvati povratkom godine, budući da je pre godinu dana kvar na opremi naterao Nasu da proglasi svoj svemirski teleskop od 600 miliona dolara nepopravljivim.

Od trenutka objave, astronomi i inženjeri su osmislili genijalan način da ponovo upotrebe Kepler teleskop, čija je misija bila da pretražuje kosmos u potrazi za zemljolikim planetama.

Više o načinu: NASA-ina „bolesna“ letelica bi mogla da krene u lov na vanzemaljce

Danas je ovaj lovac na planete ne samo preporođen, već je otkrio masivnu spoljašnju planetu udaljenu oko 180 svetlosnih godina od nas.

Planeta HIP 116454b je "super-Zemlja" prečnika 2,5 puta većim od Zemljinog. Orbitira oko zvezde koja je nešto hladnija i manja od našeg Sunca i nalazi se u sazvežđu Ribe. Planeta se nalazi preblizu zvezde da bi na njoj postojao život kakav poznajemo, navodi NASA.

Pogledajte i: Super-Zemlje su možda mrtvi svetovi

Super-Zemlje su klasa planeta koje ne postoje u našem Sunčevom sistemu, a prosečna gustina HIP 116454b ukazuje da je u pitanju ili vodeni svet (tri četvrtine vode i jedna četvrtina stena) ili planeta sa gasovitom atmosferom, poput mini-Neptuna.

"Keplerova misija nam pokazuje da su planete veće od Zemlje i manje od Neptuna uobičajene u galaksiji, ali da ne postoje u našem solarnom sistemu.", rekao je naučnik na projektu Kepler, Stiv Hauel.

Saznajte i: Kepler otrkio "Godzilu" među planetama

Od kada je lansiran 2009. godine, Kepler je otkrio skoro 1.000 potvrđenih zemljolikih planeta, a kada su se dva točka poput žiroskopa pokvarila prošle godine, astronomi su počeli da razmišljaju o alternativnim metodama da održe lov na planete živim.