Arheologija

Pandin izmet pomaže u stvaranju novog biogoriva

Autor Tamara Sorak

Bakterije koje čine crevnu floru pandi mogu se pokazati kao veoma efikasne u stvaranju novog izvora energije.

Izvor: Foto: Getty Images

Naučnici su utvrdili da mikroorganizmi koji pomažu pandama da vare bambus mogu pomoći pretvaranju biljaka u biogorivo.

Biohemičarka Ešli Braun autor je studije koju je sprovela sa timom svojih kolega s Državnog Univerziteta u Misisipiju, koja je pokušala da utvrdi mogu li fekalije pande uticati na stvaranje novog goriva nastalog preradom biomase. Ovi stručnjaci utvrdili su da je takav način stvaranja biogoriva moguć, i to izdvajanjem mikroba iz pandinog organizma.

„Otkrili smo mikroorganizme u izmetu pandi koje mogu biti rešenje u potrazi za novim izvorima energije“, izjavila je Braunova na sastanku Američkog hemijskog udruženja.

„Neverovatno je da imamo ugroženu vrstu koja preti da potpuno iščezne, a i dalje postoji toliko toga što možemo da naučimo od nje. To je samo još jedno podsećanje koliko je važno spasiti ugrožene životinje“, istakla je.

Biogoriva koja su napravljena od kukuruza i soje mogu predstavljati opasnost za robne rezerve i cene hrane. Štaviše, neki stručnjaci veruju da bi ovakva biogoriva mogla izazvati veću emisiju ugljenika nego nafta.

Trenutno, biljni otpad biogoriva prerađivači moraju razbijati jak sastav stabljika i peteljki kuvanjem na visokim temperaturama i pritiskom ili tretiranjem supstancama kao što su kiseline, kako bi proizvele jednostavan šećer koji se kasnije fermentiše u konačni proizvod. Ovakav način obrade, međutim, nije lako podneti finansijski.

Bakterije o kojima je govorila Braunova mogu ubrzati i pojednostaviti ovaj proces, ističu stručnjaci.