Ljudi su živeli u Kini pre 1,7 miliona godina

Naučnici tvrde da su ljudi koji sami prave svoje oruđe bili naseljeni na velikoj površini Kine još pre 1,7 miliona godina.

Ljudska vrsta je počela svoj evolutivni proces u Africi, odakle se raširila dalje na druge kontinente. Naučnici žele da otkriju kada i gde su otišli ti prvi ljudi da bi bolje razumeli kako se odvijao proces evolucije.

Istraživali su lokaciju koja se nalazi na  150 km od Pekinga, gde je otkriveno 60 mesta iz kamenog doba, sa hiljadama kamenog oruđa koje je tamo pronađeno 1972. godine. Oruđe je bilo prilično jednostavno, a naučnici su smatrali da su ti predmeti pripadali homo erectusu, precima homo sapiensa.

Tačna starost ovih mesta je dugo bila nepoznata. Da bi to otkrili, naučnici su analizirali tlo na kome je pronađeno oruđe na ovom lokalitetu blizu Pekinga. Oruđe o kome se govori je bilo prvobitno upotrebljavano za sečenje i struganje.

Naučnici su analizirali uzorke zemlje na kojima je oruđe pronađeno, pokušavajući da otkriju kako su bili namagnetisani, ne bi li po tome kako su orijentisani minerali u magnetnom polju, shvatili koliko su stari. Otkrili su da je nalazište u Kini staro 1,7 miliona godina, što je 600.000 ili 700.000 godina starije od onoga koliko su prvobitnih pretpostavki.

Konji, slonovi i drugi fosili ukazuju na to da je ovo zemljište gde je pronađeno oruđe bilo plodno zemljište ispresecano šumama. Jezero između planina je bilo glavni izvor vode, a planine su bile potrebne za pravljenje kamenog oruđa. Sumnja se da je migracija u Istočnu Aziju tokom ranog kamenog doba posledica zahlađenja i suve klime u Africi.

Ako uzmemo u obzir da su još ranije otkriveni artefakti i kosti homo erectusa u južnom delu Kine, ova nova otkrića da su izumrle vrste ljudske vrste naseljavale ogromnu teritoriju Kine. Utvrđeno je da je homo erectus je naseljavao veliku površinu Kine pre 1,7 ili 1,6 miliona godina.

Izvor: Livescience