Odbegli robovi su u Brazilu formirali hiljade skrivenih zajednica, kilomboa, u samom središtu te zemlje. Danas ove zajednice dobijaju prava nad svojom teritorijom i pomažu da se ona zaštiti.
Reportažu pročitajte na linku:
Povezane vesti
-
Magazin |
22. Apr 2021.
Tamo gde su vladali robovi: Priča o sudbini kilomboa
0
Tamo gde su vladali robovi
Krst u centru Santo Antonio dos Pretosa, na rubu Amazona.
Stotinu porodica skromno preživljava od palminih šuma u blizini sela Santo Antonio dos Pretos. Ovaj kilombo su osnovali odbegli robovi dve godine pre nego što je 1888. godine ukinuto ropstvo.
Vrteći se u ritmovima zapadne Afrike, stanovnici kilomboa Santa Roza dos Pretos proslavljaju oporavak obolelog komšije uz tambor de kreola, „kreolski bubanj”, na slavlju koje povezuje afričke i evropske tradicije.
Žasej Mendes od Santjaga zavarava glad čašicom kašase, odnosno ruma od šećerne trske. Ona pomaže u raskrčivanju zemljišta radi uzgajanja korena manioke, pomoću metoda „poseci i zapali” kojim se koriste neki napoličari.
Nakon što su u XVI veku brazilske priobalne šume bile posečene da bi se posadile plantaže šećerne trske, iz portugalske Afrike su dovedeni milioni robova. Današnje farme, poput ove na severozapadu, u blizini Rio Formoza, uzgajaju šećernu trsku zbog etanola, značajnog izvoznog arikla.
Pre nego što počne da priprema hranu za svoju porodicu u kilombou Samukangaua, u državi Maranjao, Marija Tereza Kosta uklanja ljuspice sa pirinča na tipično zapadnoafrički način – pomoću avana i tučka.
Tereko vrač Pedro de Soza preusmerava jednog pretećeg ženskog duha: klijentkinja ga je angažovala da baci čini na njenog nevernog muža. Tereko je jedna od mnogih mešovitih religija koje su nastale u kilomboima, u kojoj se afrička i hrišćanska verovanja prepliću sa starosedelačkim običajima.
U pratnji svoga brata, Roni Mafra nosi glavu bika kog je u Soledadu zaklao jedan njihov rođak. Ovo meso će poslužiti kao hrana za učesnike festivala Bumba-Meu-Boi, koji oživljava alegoriju o biku koji se vratio iz mrtvih.



