"Najveći izazov u istoriji čovečasntva": Slavne ličnosti apeluju na spas planete Zemlje

Autor IgorR

Dvesta poznatih ličnosti iz sveta umetnosti, filma i nauke medju kojima su Pedro Almodovar, Alen Delon, Katrin Denev, Aniš Kapur, uputilo je apel za hitno spasavanje planete, što su nazvali "najvećim izazovom u istoriji čovečanstva".

U uvodniku objavljenom u francuskom listu Mond (Le Monde) kao odgovor na poziv glumice Žilijet Binoš i astrofizičara Orelijena Baroa ovi umetnici, novinari, pisci, fotografi i naučnici ocenjuju da je "došlo vreme da se uozbiljimo".

"Proživljavamo plantearnu kataklizmu", navode potpisnici poziva pozivajući se na klimatske promene i smanjenje biodiversiteta širom planete.

"Suviše je kasno da se ništa ne bi dogodilo, urušavanje je u toku. Ali nije suviše kasno da se izbegne najgore. Suočeni s najvećim izazovm u istoriji čovečanstva političke vlasti treba da deluju čvrsto i odmah", napisali su oni.

Najlepše boje Zemlje: 10 prizora koje nikad nećete zaboraviti

Kako su naveli neće se smatrati ozbiljnom ni jedna vlada kojoj spasavanje onog što se još spastimože ne bude istaknuto kao glavni cilj.

Poziv je izdat nekoliko dana posle ostavke francuskog ministra za životnu sredinu Nikolasa Iloa.

Brojni glumci i glumice potpisali su ovaj poziv, Izabela Ađani, Emanuel Bear, Izabel Iper, Izabela Roselini, Roman Diris, Džud Lo ali takođe i reditelji kao što su Olivije Asajas, Vim Venders, Dejvid Kronenberg, pevačica Marijan Fejtful, umetnica Sofi Kal, pisac Emanuel Karer i matematičar Mihail Gromov.

Izvor: N1